آزمون – آزمایش اخبار ممنوع شایعات خبر

آزمون – آزمایش: اخبار ممنوع شایعات خبر زیر ذره بین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست ، جهانگیر کوثری

    با گذشت دو ماه از شروع سال و قعرنشینی «فراری» در اکران نوروزی همچنان حرف و حدیث راجع به شکست این فیلم فراوان هست؛ علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم نفروختن فیلم را

    عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست ، جهانگیر کوثری

    جهانگیر کوثری: عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست

    عبارات مهم : سینما

    با گذشت دو ماه از شروع سال و قعرنشینی «فراری» در اکران نوروزی همچنان حرف و حدیث راجع به شکست این فیلم فراوان هست؛ علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم نفروختن فیلم را تقصیر پخش کننده اش هدایت فیلم انداخت و محسن تنابنده بازیگر فیلم از درگیریهای مالکیتی فیلم که ناظر به اختلافات مجید مدرسی و جهانگیر کوثری است به عنوان علت شکست نام برد.

    جهانگیر کوثری تهیه کننده «فراری» با اشاره به صحبتهای متناقض راجع به شکست تجاری فیلمش به «آرمان» بیان داشت: تنابنده که صلاحیت اظهارنظر راجع به این قضیه{چرایی شکست در اکران} را ندارد چون اصلا در جریان نیست که کلیت عنوان از چه قرار هست. ایشان بازیگری است که آمده، بازی کرده و پولش را هم گرفته و رفته و دیگر هم در اکران‎های مردمی و باقی قضایا نیامده هست. ایشان حتی باقیمانده پولش را به همراه بهره‎اش دریافت کرده.

    عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست ، جهانگیر کوثری

    وی ادامه داد: آقای تنابنده، ستاره سینما نیست و تا امروز هم فیلم‎هایش چندان نفروخته. «پایتخت» شرایط دیگری دارد. ما هم فکر می‎کردیم نمایش «پایتخت» جهت ما تبلیغ به حساب می‎آید، ولی مردم ترجیح دادند به سینما نیایند و در خانه‎شان، لباس راحت بپوشند و تخمه بشکنند و تنابنده را ببینند. یک خانواده اگر سینما می آمد، باید پول ۴ تا بلیت ۱۵ هزار تومانی را متقبل می‎شد که این رقم با خوراکی و هزینه ایاب‎وذهاب، برایش سنگین تمام می‎شد. این اتفاق نشان داد که ماهیت کار در تلویزیون، با ماهیت کار در سینما تفاوت دارد و تنابنده هنرپیشه سینما نیست.

    کوثری راجع به دلایل شکست تجاری «فراری» اظهار داشت: در مورد عدم اکران «فراری» طی یک سال‎ونیم اخیر باید بگویم آقای سرتیپی، یک قراردادی را با آقای شایسته نوشته بود که باید امضا می‎شد تا ما بتوانیم فیلم را به سرگروهی کورش اکران کنیم، ولی ایشان این قرارداد را یک سال‎ونیم امضا نکرد. درحالی‎که اگر ما پخش فیلم را به آقای سرتیپی می‎دادیم، ماجرا الان جور دیگری بود. به هر جهت «هدایت فیلم» جهت آقای سرتیپی، یک رقیب محسوب می‎شود و شاید این موضوع، وی را ناراضی کرده بود. حوالی عید، ۱۶ فیلم، نامزد اکران نوروزی شدند. سه روز مانده به اکران فیلم‎ها، مشخص شد که ما را به گروه ماندانا انتقال داده‎اند یعنی فیلمی که کاندیدای ۸ گروه تحریریه سایت از جشنواره بود و ۴ گروه تحریریه سایت را هم برد، فیلمی که الفبای سینمای درست در آن رعایت شده است بود، بعد از یک سال‎ونیم، با فیلم‎های مبتذل و سخیف یکی کردند و سه روز مانده به اکران، به ما گفتند شما بروید گروه ماندانا. حتی خود آقای اشرفی (مدیر سینما ماندانا) نمی‎خواست به عنوان سرگروه حضور داشته باشد. در آن شرایط، به جای اینکه مدیر پخش فیلم به شورای صنفی برود، من خودم رفتم و دیدم یک قرارداد دوهفته‎ای جهت ما در گروه ماندانا نوشته‎اند.

    با گذشت دو ماه از شروع سال و قعرنشینی «فراری» در اکران نوروزی همچنان حرف و حدیث راجع به شکست این فیلم فراوان هست؛ علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم نفروختن فیلم را

    این تهیه کننده با اشاره به تبعیض در برخورد با محصولات سینمایی در تلویزیون بیان داشت: هنگامی که شما پشت‎صحنه یک فیلم را نیم‎ساعت در تلویزیون پخش می‎کنی و حاضر نیستی ۲۰ ثانیه تیزر جهت فیلمی که مورد تایید نظام هست، بروی، آیا این تبعیض نیست؟ شما هنگامی که صورت یک نفر را در فیلم سانسور می‎کنید و اجازه نمی‎دهید چهره‎اش در تیزر چند ثانیه‎ای پخش شود، آیا این تبعیض نیست؟ ما دلواپس این چیزها هستیم و به این پرسشها اعتراض می‎کنیم. طبیعی است که من یا زن بنی‎اعتماد یا باران باید معترض باشیم. آیا درست است که چشم‎هایمان را ببندیم و تنها دنبال منافع خودمان باشیم؟ برویم پول‎ها و دستمزدهای کلان بگیریم و فلان کمدی را به جنگ داعش تبدیل کنیم. می شود چنین کارهایی را هم کرد ولی ما نمی‎توانیم.

    این تهیه کننده ادامه داد: ما ماندیم و گروه ماندانا و ۱۴ سینمایی که به ما دادند. طبیعی است که فیلم نمی‎فروشد. حالا می‎خواهیم تبلیغ کنیم. جهت این کار، تمام صحبت‎ها و برنامه‎ریزی‎ها را با شهرداری انجام دادیم که ناگهان شهردار استعفا داد. رفتیم سراغ تلویزیون تا تیزر بگیریم، گفتند باید فیلم را ببینیم. حالا چند روز مانده به عید، ما مشغول این زمینه‎چینی‎ها جهت تبلیغات بودیم که «فراری» اکران شد. به این فیلم سمی دادند که به مرور زمان، خورد و مرد. این ناعدالتی در نتیجه کسانی است که مسئول هستند. من یک سال‎ونیم به آقای ایوبی التماس کردم که بگذار این فیلم اکران شود و اگر اختلافی وجود دارد، بعدا می‎توانیم آن را حل کنیم، ولی جرأت نداشت و ترسید. به آقای حیدریان نامه نوشتم که بیایید این فیلم را تا زمانش از دست نرفته، اکران کنیم و اگر اختلافی وجود دارد، بعد از اکران می‎نشینیم و آن را حل می‎کنیم. من به آقای داروغه‎زاده هم التماس کردم. ۱۰ جلسه به ارشاد رفتم و صحبت کردم که این فیلم را اکران کنید چون دارد می‎سوزد. به‎وفور مزاحم آقای شاهسواری شدم و این توصیه را به ایشان هم گوشزد کردم؛ کلی داور و حکم آورده شد و هر چه آنها گفتند، قبول کردیم تا فیلم اکران شود و نسوزد. حالا در این جریاناتی که ما با آقای داوودنژاد اختلافاتی پیدا کردیم، آقای سرتیپی رفته بود پشت قضیه و فیلم را اکران نمی‎کرد. من و آقای شایسته، مرتبا به آقای سرتیپی زنگ می‎زدیم که آقا آیا این قرارداد را امضا نمی‎کنی ولی ایشان مدام وعده فردا را می‎داد؛ یک سال‎ونیم طول کشید تا آن فردا برسد و قرارداد را امضا کند ولی این کار را نکرد و فیلم سوخت.

    جهانگیری کوثری راجع به اوضاع و احوال تلویزیون در سالهای اخیر گفت: مطمئن باشید تا کسی صددرصد تابع خواسته‎ها و برنامه‎ریزی‎های مدیران کلان تلویزیون نباشد، محال است بتواند دوام بیاورد. اینکه یکی در تلویزیون فعالیت دارد و ادای اپوزیسیون درمی‎آورد، یک عوام فریبی خاص و نوعی پوپولیسم است که اینها انجام می دهد. طرف، مجری برنامه هر روز صبح تلویزیون هست، ولی می‎خواهد ادای اپوزیسیون را دربیاورد. این یک بازی دروغ هست. شما هنگامی که در تلویزیون کشور عزیزمان ایران فعالیت می‎کنی، باید تابع تمام برنامه‎ریزی آنان باشی، خودشان هم این را می گویند. آنها طبیعتا بعد از ۴۰ سال، اینقدر تجربه پیدا کرده‎اند که بتوانند این عنوان را مدیریت کنند. کسانی‎که با تلویزیون کار می‎کنند، صددرصد با اینها هستند و البته هیچ اشکالی هم ندارد. هر کسی دوست دارد هر چه را که می خواهد گزینش کند.

    عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست ، جهانگیر کوثری

    کوثری با اشاره به روند فعالیت عادل فردوسی پور در «نود» بیان داشت: این یک نوع خاص است که شما آدم‎های درجه دو نظام را بزنی به عنوان نمونه مدیر هیات فوتبال فلان استان را بیاوری روی خط و بگویی به عنوان نمونه تو یک ماشین از پول اینجا خریده‎ای و به‎این‎ترتیب نابودش کنی، ولی به خط قرمزهای نظام که نمی‎توانی نزدیک شوی. این گزینش است و چیز بدی نیست. اینکه شما ۱۵ سال در تلویزیون باشی و عالی ترین موقعیت و پول را به تو بدهند و آن وقت بخواهی آنجا ادای اپوزیسیون را هم دربیاوری، این یک دروغ و عوام فریبی است که اگر نکند بهتر هست. به عنوان نمونه هنگامی که نماینده مجلسی را روی خط می‎آورد که نمی‎داند فوتبال چیست و حالا آمده مدیرعامل فلان کلوب شده است و او را می‎کوبد یا علی کریمی را به جان یکی دیگر می‎اندازد، این درست نیست.

    او به آدم‎های درجه دو حمله می‎کند چون نمی‎تواند به اصلی‎ها نزدیک شود. حتی ببینید به بحث ورود دختران به ورزشگاه که باز آن هم یک بحث ثانویه و فرعی است هم ورود نمی‎کند. ما خیلی بحث‎ها و مشکلاتی در فوتبال داریم که نمی‎تواند و محال است به آن نزدیک شود مانند دخالت عوامل بزرگ دولتی و نظامی در فوتبال. آیا می‎تواند راجع به این عنوان حرف بزند؟ ولی چون می‎خواهد محبوبیت مردم را به دست بیاورد و چون عوام نمی‎توانند بفهمند نوع واکنش‌ها خاص او را، بنابراین آنها را به سمت دیگر می‎برد. به اصغر فرهادی بابت دریافت کن تبریک می‎گوید. این عوام فریبی است مثل احمدی‎نژاد که می‎رفت در روستاها و پول نقد به مردم می‎داد که یک پوپولیسم آشکار بود. البته من عادل را خیلی دوست دارم و فرزند خوبی هست. نمی‎خواستم اسم بیاورم ولی چون شما گفتید، من هم ورود کردم. در شرایط امروزی، وجود عادل غنیمتی است.

    با گذشت دو ماه از شروع سال و قعرنشینی «فراری» در اکران نوروزی همچنان حرف و حدیث راجع به شکست این فیلم فراوان هست؛ علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم نفروختن فیلم را

    جهانگیری کوثری راجع به سالهای فعالیت خودش در صداوسیما گفت: من هیچ‎وقت استخدام تلویزیون نبودم ولی تنها کسی بودم که آن وقت می‎توانستم راجع فوتبال صحبت کنم. کمتر کسی این پدیده را می‎شناخت ولی من، هم بازی کرده بودم، هم تحصیلاتش را داشتم و هم روزنامه‎نگار بودم؛ همه این مراحل را گذرانده بودم و طبیعتا نمی‎توانستند بهتر از من گزینش کنند. من ممنوع‎التصویر بودم ولی فینال جام‎جهانی را با صدای من پخش کردند.

    آن‎موقع شرایط به این ترتیب نبود ولی با آن وضع، من هم‎چنان حرف داشتم به عنوان نمونه اجازه پخش مستقیم را نمی‎دادند و با سیاست‎هایشان نمی‎خواند ولی با همان محدودیت‎ها، طی آن سال‎هایی که من در تلویزیون بودم، یک کلمه انحراف و حتی اشتباه نداشتم. کارم را به شکل صادقانه انجام دادم و هر لحظه هم در خدمت بودم و هر وقت هم که به من کار دادند، با تمام وجودم آن کار را انجام داده‎ام. با وجود کمبودها، گمان می‎کنم حتی یک اشتباه هم نداشتم. زمانی که من برنامه زنده جام‎جهانی را داشتم، آقای منتظری که نائب امام بودند، نمی‎توانستند برنامه مستقیم بروند ولی من مستقیم می‎رفتم چون تااین‎اندازه به من اطمینان داشتند و من هم امتحان خودم را بعد داده بودم و هیچ سوءاستفاده از موقعیتی که داشتم، به عمل نیاوردم تا آن روزی که در تلویزیون بودم و فینال ۹۴ بین برزیل و ایتالیا را گزارش کردم و بعد هم سربلند بیرونم کردند.

    عادل فردوسی پور مانند احمدی نژاد پوپولیست است/ تنابنده ستاره سینما نیست ، جهانگیر کوثری

    واژه های کلیدی: سینما | برنامه | برنامه | سینمای | فوتبال | ماندانا | سینمایی | تلویزیون | تلویزیون | اکران فیلم | محسن تنابنده


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار