آزمون – آزمایش اخبار ممنوع شایعات خبر

آزمون – آزمایش: اخبار ممنوع شایعات خبر زیر ذره بین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی پاسخ سعودی‌ها به پیشنهاد مذاکره کشور عزیزمان ایران

    محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگویی تفصیلی با شبکه «بی‌بی‌سی» عربی به واکاوی انتخاب‌های اشتباه سعودی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در برجام و

    پاسخ سعودی‌ها به پیشنهاد مذاکره کشور عزیزمان ایران

    پاسخ سعودی ها به پیشنهاد مذاکره ایران

    عبارات مهم : امنیت

    محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور عزیزمان ایران در گفت وگویی تفصیلی با شبکه «بی بی سی» عربی به واکاوی گزینش های اشتباه سعودی ها و بدعهدی های آمریکا در برجام و پیامدهای احتمالی چنین مسائلی پرداخت. مدیر دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران درخصوص پرسشها منطقه ای با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران همواره بر ضرورت راهکار سیاسی اعتقاد داشته ، اعلام کرد که گزینش های عربستان هر لحظه اشتباه بوده است.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛او تاکید کرد هر چند در یمن تعداد زیادی از مردم جان باخته اند ولی وقت همچنان جهت راهکار سیاسی هست. او ادامه داد اگر عربستان سعودی میل به به یافتن راه حلی سیاسی در یمن داشته باشد، کشور عزیزمان ایران شریکی جدی هست. در ادامه ظریف با بیان اینکه آمریکا سابقه ای طولانی در عدم تعهد به توافق های بین المللی دارد، تاکید کرد آمریکا در توافق های بین المللی شریکی غیرقابل اعتماد هست. وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران اعلام کرد در صورت خروج آمریکا از برجام، کشور عزیزمان ایران گزینه های متعددی در اختیار دارد که در وقت خودش اعلام خواهد شد و توضیح داد نمی شود بر سر چیزی که توافق شده است دوباره مذاکره کرد.

    ایران، شریک جدی

    پاسخ سعودی‌ها به پیشنهاد مذاکره کشور عزیزمان ایران

    در این مصاحبه که «علی هاشم» خبرنگار لبنانی و عضو سابق شبکه المیادین آن را انجام داده هست، از وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در رابطه با اوضاع یمن و اتحاد کشور عزیزمان ایران با جنبش انصارالله و همچنین ادعای سعودی ها مبنی بر نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه نفوذ عربستان، پرسیده شد، که ظریف با تاکید بر «ضرورت راهکار سیاسی» توضیح داد: «خیلی وقت پیش هم از وقت شروع بحران یمن، پیشنهاد راه حل سیاسی را به عربستان داده ایم. در سپتامبر ۲۰۱۶ پیامی جهت وزیر خارجه فقید عربستان، سعود الفیصل فرستادم تا با همکاری آنها راهکاری سیاسی جهت یمن بیابیم. ولی آنها پاسخ دادند که دنیا عرب به شما ارتباطی ندارد. بار دیگر بلافاصله بعد از شروع جنگ پیشنهاد دادیم، سه سال پیش و ما الان وارد سال چهارم [جنگ] شده است ایم.» وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران با اشاره به این عنوان که سعودی ها تصور می کردند که می توانند ماموریت را طی دو هفته تمام کنند، افزود: «ما آن وقت پیشنهاد توقف فوری جنگ و کمک رسانی بشردوستانه فوری را دادیم. پیشنهاد راهکار سیاسی بین یمنی ها و تشکیل دولتی را دادیم که دربرگیرنده همه طرف های یمنی باشد. متاسفانه عربستان و متحدانش هر لحظه راهکار سیاسی را رد کرده اند و امیدوار هستند که از راه نظامی می توانند پیروز جنگ باشند.»

    به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر دستگاه دیپلماسی با تاکید بر این عنوان که وقت هنوز از دست نرفته هست، ادامه داد: «البته که وقت جهت تعداد بی شمار یمنی ها که جان خود را از دست داده اند از دست رفته ولی هنوز وقت به طور کامل جهت یافتن راه حلی سیاسی از دست نرفته هست. اگر عربستان سعودی میل به به یافتن راه حلی سیاسی در یمن دارد کشور عزیزمان ایران شریکی جدی هست. هر راهکاری از این دست، باید راه حلی بر پایه مذاکره بین یمنی ها باشد. طرف های خارجی هم به جای دیکته کردن نظرات، می توانند امور را تسهیل کنند تا راهکاری سیاسی حاصل شود. ما آماده ایم جهت کمک به یافتن راهکاری سیاسی.»

    محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگویی تفصیلی با شبکه «بی‌بی‌سی» عربی به واکاوی انتخاب‌های اشتباه سعودی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در برجام و

    موشک به یمن نداده ایم

    ظریف راجع به اتهامات وارده به کشور عزیزمان ایران مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی مسوول شلیک موشک به ریاض از سوی انصارالله یمن هست، تاکید کرد: «ما کاملا روشن توضیح داده ایم که کشور عزیزمان ایران به یمنی ها موشک نداده هست. همه می دانند که یمن تحت محاصره هست؛ محاصره ای که از ورود دارو و غذا به یمن هم ممانعت می کند و مانع انجام وظیفه بشردوستانه شرکت ملل در یمن شده است هست. این چه محاصره ای است که مانع ورود غذا و دارو می شود و میلیون ها نفر بر اثر انتشار وبا می میرند [اما موشک به آن وارد می شود؟]. این مایه ننگ هست. می گویم، اگر محاصره وجود دارد که مانع ورود دارو جهت درمان میلیون ها مبتلا به وبا و مانع ورود غذا می شود – و اتفاقا دبیر کل شرکت ملل هم اخیرا در کنفرانس حمایت از یمن گفت، تعداد کسانی که سال گذشته [۲۰۱۷ در یمن] دچار سوءتغذیه بودند، ۲۱ میلیون نفر بوده هست. این عدد امسال ۲۸ میلیون نفر است- اگر این محاصره موفق بوده به طوری که مانع ورود کمک های غذایی و دارویی به یمن شده است هست، بعد چگونه است که در منع قاچاق موشک به یمن موفق نبوده است؟»

    جنگ نیابتی

    وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به این پرسش بی بی سی عربی که آیا جنگ در یمن، جنگ نیابتی میان عربستان و کشور عزیزمان ایران نیست، با رد این مساله توضیح داد: «متاسفانه عربستان طی چهار دهه گذشته گزینه های غلطی را گزینش کرده هست. نمونه اش، حمایت از صدام که توپخانه هایش را به سوی کویت گرفت. آیا آن جنگی به نیابت از کشور عزیزمان ایران بود؟ عربستان طی هشت سال [جنگ علیه ایران] هفتاد میلیارد دلار سلاح جهت صدام خریداری کرد.»

    پاسخ سعودی‌ها به پیشنهاد مذاکره کشور عزیزمان ایران

    گزینه های غلط ریاض

    این دیپلمات ارشد ایرانی درخصوص آخر اوضاع فعلی یمن نیز گفت: «شما تاریخ یمن را می دانید. یمنی ها با تجاوز و اشغالگری حتی قبل از [بروز] انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران مبارزه کرده اند؛ قبل از آنکه کسی ما را به حمایت از آنان متهم کند. در واقع، این نتیجه گزینش گزینه های غلطی است که عربستان سعودی برگزیده هست. ما نمی خواهیم آسیبی به همسایگانمان برسد. به این اعتقاد داریم که امنیت همسایگانمان، امنیت خود ماست، ولی ما مسوول گزینش گزینه های غلط آنان نیستیم. جهت شما مثال حمایت عربستان از صدام را زدم هنگامی که که لوله توپخانه هایش را به سمت کویت گرفت. آیا کشور عزیزمان ایران مسوول است؟»

    صداهای متعدد در ایران

    محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگویی تفصیلی با شبکه «بی‌بی‌سی» عربی به واکاوی انتخاب‌های اشتباه سعودی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در برجام و

    در بخش دیگری از این گفت وگو، بی بی سی عربی این پرسش را مطرح کرد: «آن طور که با بسیاری از سیاستمداران عرب صحبت کرده ایم، مسئله این است که می گویند کشور عزیزمان ایران خبر های متناقضی را ارسال می کند. از یکسو می گویند دست کمک دراز کرده اند و از سویی دیگر می بینیم که کسی در پایتخت کشور عزیزمان ایران می آید و ترساندن می کند یا کسی دیگر می گوید ما بر چهار پایتخت عربی مسلط شده است ایم. شاید مسئله در پیامی باشد که از پایتخت کشور عزیزمان ایران بیرون می آید» که مدیر دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران در پاسخ گفت: «این درست نیست. این از نوع سخنانی است که اسرائیلی ها هنگام مذاکرات هسته ای منتشر کردند. می گفتند، کسانی که توافق را امضا می کنند، نمی توانند اجرایش کنند و همان حکایت همیشگی؛ اتهام ادبیات دوگانه به تهران. کشور عزیزمان ایران یک گروه سیاسی فراگیر نیست. ما دیکتاتوری نداریم آنچنان که آنان دارند. ما در کشور عزیزمان ایران صداهای متعددی داریم که پژواکش شنیده می شود و بیان کننده نظرات صاحبش است.» ظریف با بیان این عنوان که کشور عزیزمان ایران در نهایت توانست توافق هسته ای را اجرا کند، افزود: «خیلی ها اعتقاد بودند کسانی که داخل کشور عزیزمان ایران مخالف توافق بودند، آن را نقض می کنند ولی می بینید که کشور عزیزمان ایران کاملا به آن متعهد بوده هست. کشور عزیزمان ایران با دقت به تعهداتش طبق توافق، عمل کرده است.»

    ساخت امنیت براساس گفت وگو

    در ادامه وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران با بیان این عنوان که آیا به جای این سخنان، ننشینیم و مذاکره نکنیم، تاکید کرد: «مشکل مواضع همسایگانمان این است که هر لحظه تلاش کرده اند امنیت را از خارج بخرند. تصور می کنند اگر میلیاردها دلار از ثروت نفتی خود را جهت خرید سلاح خرج کنند، می توانند با آن امنیت را بخرند. ولی آنچه امکان تحقق دارد و مهم تر است ساخت امنیت براساس گفت وگو هست. کشور عزیزمان ایران هم شکایت های خود را دارد که اتفاقا زیاد هم هست. ما صدام را تایید نکردیم آنها بودند که هشت سال از او حمایت کردند. هنگامی که که توپخانه هایشان را به سمت کویت گرفتند ما نخستین کسی بودیم که آن را محکوم کردیم.»

    پاسخ سعودی‌ها به پیشنهاد مذاکره کشور عزیزمان ایران

    دلیل حضور کشور عزیزمان ایران در دیگر کشورها

    ظریف در تصویر العمل به این پرسش که بعضی کشورها زمانی که کشور عزیزمان ایران را در عراق و سوریه می بینند یا کسانی را در لبنان، فلسطین و یمن می بینند که با کشور عزیزمان ایران متحدند، احساس خطر یا نوعی ترساندن می کنند، توضیح داد: «ایران به جایی نمی رود که از دولت آنجا دعوتی صورت نگرفته باشد. موضع ما این است که مردم این کشورها کسانی هستند که باید تصمیم بگیرند.

    ما هیچ طمعی در این کشورها نداریم. ما از فلسطین حمایت کردیم و به این امر افتخار می کنیم. از عربستان سعودی می پرسیم که آیا از فلسطین حمایت نمی کند؟ آیا جهت محکوم کردن جنایت هایی که در غزه می شود، مردد و خجالت زده اند و آیا سیاست بازی در قبال اسرائیل در پیش گرفته اند درحالی که اسرائیل، فلسطینی ها را می کشد؟ آیا این سیاست باز را در قبال آمریکا دارند حال آنکه این کشور چیزی را به صهیونیست ها می بخشد که مالکش نیست؛ منظورم قدس شریف هست. چیزی که آمریکایی ها مالکش نیستند و صهیونیست ها هم مستحقش نیستند.

    آنچه جالب توجه هست، این است که سعودی ها تلاش جدی جهت بعد گرفتن حقوق فلسطینی ها نمی کنند بلکه در صف متجاوزان قرار می گیرند. درخصوص بخش دوم پرسش شما می گویم که اسرائیل نتیجه کارها خودش را می بیند. اسرائیل دنبال دستاویز می گردد یا دنبال جان فداست تا از مسوولیت کارها جنایت بار خود که در سال های گذشته به بزرگ ترین فاجعه بشری منجر شده، شانه خالی کند.» او ادامه داد: «ایران مثل ترکیه، کویت، قطر، اندونزی و مالزی، کارها اسرائیل را محکوم می کند و خواستار برگزاری نشست های شرکت همکاری اسلامی جهت همبستگی با فلسطینی ها و بسیج حمایت بین المللی از آنان است.» ظریف در تصویر العمل به این پرسش که اسرائیل، کشور عزیزمان ایران را خطری جهت موجودیت خود می داند، گفت: «گفتم که اسرائیل هر لحظه به دنبال پوشش و جان فدا است که شاید این [پوشش] یک شرکت باشد.»

    آمریکا، شریک غیرقابل اعتماد

    در بخش دیگری از این گفت وگو، وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران راجع به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و آینده آن درصورت خروج آمریکا از برجام توضیح داد و گفت: «توافق هسته ای، توافقی بین المللی و چند طرفه است که آمریکا فقط یک طرف آن هست. آمریکا عضو دائم شورای امنیت است و این کشور شاهد صدور قطعنامه درخصوص توافق هسته ای که با اجماع صادر شد، بوده هست. از طرفی دیگر، توافق هسته ای توافقی [معتبر و] و درحال اجراست ولی این به این معنا نیست که همه طرف ها به آن پایبند هستند؛ آمریکا هم سابقه ای طولانی دارد در عدم پایبندی به توافق های بین المللی. به عنوان نمونه ببینید که توافق پاریس راجع به تغییرات آب وهوایی را [در ۲ ژوئن ۲۰۱۷] رد کرد. بنا بر آنچه اتفاق افتاده، آمریکا در پی خواسته های مدیر جمهور ترامپ می رود و این دلیلی است بر اینکه آمریکا در توافق های بین المللی شریکی غیرقابل اعتماد هست؛ الان که بعضی به دنبال توافق های مشابه با دیگر کشورها هستند، ظاهرا آمریکا این خبر را مخابره می کند که عمر توافق های انجام شده است با این کشور در خوش بینانه ترین حالت، عمر یک دوره ریاست جمهوری است.»

    ظریف در توضیح این پرسش که آیا در صورت خروج آمریکا از توافق، آیا اتحادیه اروپا، روسیه و چین قادرند توافق را به شکل ۱-۵ حفظ کنند یا خیر، گفت: «این سوالی فرضی هست. توافق هسته ای نیازمند وجود کشور عزیزمان ایران هم هست. همچنین نیازمند آمادگی آن جهت ادامه کارش در چارچوب توافق موسوم به برنامه جامع اقدام یکسان درخصوص برنامه هسته ای. جهت شرکا هم -هر کدام که باشند- مهم است که کشور عزیزمان ایران در آن بماند چراکه کشور عزیزمان ایران عاملی اساسی در این توافق هست. متاسفانه عملکرد آمریکا طی دو سال گذشته، توافق را غیرقابل استمرار قرار داده هست، حتی بدون تلاش مدیر جمهور ترامپ جهت خروج از آن. بنابراین آنچه الان جهت اتحادیه اروپا مهم هست، متقاعد کردن آمریکا به پایبند ماندنش به تعهداتش در توافق به جای تلاش جهت راضی نگاه داشتنش جهت عدم خروج از توافق است.»

    مذاکرات با فرانسه

    رئیس دستگاه دیپلماسی راجع به اهداف سفر ماه مارس وزیر خارجه فرانسه به کشور عزیزمان ایران و اینکه آیا وی در تلاش بود تا پایتخت کشور عزیزمان ایران را به عوض کردن توافق هسته ای متقاعد کند، با رد این مساله تاکید کرد: «واقعیت این است که جهت ما روشن بود که فرانسوی ها به اینکه توافق، معامله ای کامل هست، اعتقاد دارند و نمی شود بر آنچه توافق شده، دوباره مذاکره کرد. وزیر فرانسوی، پرسشها مختلفی را با ما بحث کرد و در برابر نظرات، استدلال ها و پیشنهادهای کشور عزیزمان ایران درخصوص این پرسشها را شنید.» به گفته ظریف، وزیر خارجه فرانسه عنوان موشک های بالستیک را نیز با کشور عزیزمان ایران مطرح کرد ولی پاسخی که شنید این بود که ایران، حق دفاع از خود را دارد. او ادامه داد: «اگر شما به وضع منطقه نگاهی کنید، می بینید که کشور عزیزمان ایران در مقایسه با هر کدام از همسایگانش بسیار کمتر از دیگران، صرف امور دفاعی خود می کند.»

    گزینه های ایران

    رئیس دستگاه دیپلماسی در رابطه با گزینه های کشور عزیزمان ایران در صورت خروج ترامپ از توافق هسته ای و اینکه آیا کشور عزیزمان ایران برگی در اختیار دارد، نیز گفت: «البته که برگ ها و عواملی داریم که ترامپ را از خروج [از توافق] ناتوان یا مانع خروجش از توافق بشود. او به احتمال زیاد می داند که ما ایرانی ها گزینه های بسیاری داریم که در وقت خودش از آن مطلع می شوند.» او اطراف تغییرات تازه در دولت آمریکا از جمله انتصاب مایک پمپئو وزیر خارجه تازه و جان بولتون که همکار وی در شرکت ملل بود توضیح داد: «با آقای بولتون در یک وقت در شرکت ملل بودیم ولی دیداری نداشتیم. در مجمع عمومی شرکت ملل و جاهای دیگر مثل شورای امنیت خیلی جنگیدیم.»

    ظریف تاکید کرد: «اینها امور داخلی آمریکاست و قطعا کشور عزیزمان ایران را نترسانده هست. اینها دلیلی بر نبود انسجام در سیاست آمریکا است به طوری که به عوض کردن سه مشاور امنیت ملی طی یک سال انجامیده هست. ولی این مساله در نهایت، مساله داخلی مردم آمریکاست و از امور ما نیست. ما در امور کسی دخالت نمی کنیم و در برابر هم اجازه نمی دهیم کسی در امور داخلی ما دخالت کند. قطعا هم در نتیجه تغییرات متعدد در دولتشان، حتی جهت لحظه ای احساس وحشت نمی کنیم. ولی اگر از توافق هسته ای خارج شود خودش را در جامعه بین المللی منزوی کرده هست. این هم دلیلی خواهد بود بر اینکه آمریکا در هیچ توافق بین المللی شریکی قابل اعتماد نیست. این باعث خواهد شد که کشور عزیزمان ایران موضعی یکپارچه گرفته و راهبردی در پیش بگیرد که جهت آمریکا دردناک باشد.»

    وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط خروج آمریکا از برجام، کشور عزیزمان ایران اورانیوم را تا ۲۰ یا آن طور که در مجلس شنیدیم تا ۶۰ درصد غنی می کند، تاکید کرد: «ما در میان برنامه هایمان گزینش های متعددی داریم و حتی در چارچوب توافق هسته ای گزینه هایی داریم. اگر آمریکا تصمیم بگیرد آن را نقض کند، کشور عزیزمان ایران به آن تعهدی ندارد، اگر آن را طبق امنیت ملی خودمان ارزیابی کنیم.»

    دیدار روحانی و ترامپ!

    ظریف در تصویر العمل به این پرسش که اگر حفظ توافق نیازمند دیداری میان مدیر جمهور حسن روحانی و مدیر جمهور دونالد ترامپ باشد، آیا کشور عزیزمان ایران این را می پذیرد، گفت: «اگر احترام متقابل نباشد، کشور عزیزمان ایران هرگز گفت وگو را قبول نخواهد کرد. ترامپ هم این را نشان داده که جهت رعایت این شرط اساسی در دیپلماسی بین المللی آماده نیست. شاید بعضی آماده پذیرش ماموریت باشند و شاید بعضی آماده باشند سخنان مدیر جمهور ترامپ را بپذیرند حتی درخصوص نزدیک ترین متحدانش؛ ولی کشور عزیزمان ایران چنین چیزی را نمی پذیرد.

    موضع برجامی لندن

    همچنین وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران راجع به سفر چند ماه قبل بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس، به کشور عزیزمان ایران و موضع لندن در قبال برجام گفت: «ما هر لحظه پرونده هسته ای را با طرف های دیگر بررسی می کنیم و در عین حال هریک از طرفین در برنامه جامع اقدام یکسان درخصوص برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران و هر کسی که در آن همکاری دارد از جمله آمریکا، اخیرا تصریح کرده اند که به توافق متعهد هستند ولی عمل ها موثرتر از حرف ها است.»

    او درخصوص پیگیری هایی از سوی لندن راجع به پرونده نازنین زاغری نیز افزود:«براساس پرسشها انسانی، تلاش کردیم و می کنیم و امیدواریم که این تلاش ها به نتیجه برسد. ولی مهم است که بریتانیا نیز حاکمیت کشور عزیزمان ایران و تصمیم هایی را که مقامات قضایی کشور عزیزمان ایران مستقلا از قوه مجریه می گیرند، به رسمیت بشناسد. قوه قضائیه در کشور عزیزمان ایران کار خود را دارد و قوه مجریه جز براساس اعتبارهای بشردوستانه نمی تواند دخالت کند. این کاری است که ما می کنیم و نمی توانیم در امور قوه قضائیه دخالت کنیم.»

    در نهایت ظریف درخصوص تصمیم اخیر دونالد ترامپ جهت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: «فکر می کنم که اولا نیروهای آمریکا جایی در سوریه ندارند. خیلی تفرقه ایجاد کردند و نه فقط سلامت ارضی سوریه را بلکه انسجام ملی سوریه را از بین بردند و باعث دودستگی زیاد شده است اند که آثار طولانی مدت دارد. حضور آمریکا در سوریه اشتباه بود و باید آن را اصلاح کنند.»

    واژه های کلیدی: امنیت | ایران | توافق | سیاسی | آمریکا | ایرانی | عربستان | آمریکایی | عربستان، | دونالد ترامپ | توافق هسته ای


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار